09 فروردين 1403

زاکانی: گروه‌های جهادی محور تحول آفرینی در دولت آینده هستند

سیاسی(١٩:٠٢) ١٤٠٠/٠٤/١٥ایرنا

زاکانی: گروه‌های جهادی محور تحول آفرینی در دولت آینده هستند

 

ایرنا/ رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: گروه‌های جهادی محور تحول آفرینی در دولت آینده هستند

علیرضا زاکانی در جلسه هم اندیشی با دبیران مجامع جهادی کل کشور که در محل سازمان بسیج اقشار برگزار شد،گفت: جهاد مستمر در گروه‌های جهادی همیشه بوده است و در این جهاد مستمر باید همیشه تدبیر جدیدی اتخاذ کرد.
وی گفت: بسیج و بسیجی در موضوعات مختلف فرهنگ‌سازی کرده است و در همه میدان‌های انقلاب حاضر بوده و آنچه بر پایه اعتقاد و عقیده است بسیج توانسته احیایش کند. از این رو بسیج لوکوموتیو و سازمانی است که به همه بسیجیان جهت داده و فرهنگ بسیجی را در جامعه انتشار می‌دهد.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: حضرت آقا در سال ۸۱ یا ۸۲ در اصفهان فرمودند بسیج باید متکفل حرکت دادن بدنه فعال جامعه باشد و نباید محدود فقط به افراد و ساختار بسیج شود ما باید مسیری را در قانون قرار دهیم که همه افراد با اقبال با آن کار کنند.
وی افزود: قانون باید طوری باشد که همه به بسیج پناه بیاورند و تلاش کنند به بسیج برسند زیرا همه اشخاص، مدیران و افراد مسئول به طبع نیاز و رفتارشان یک روزی می‌روند، اما بسیج همیشه ماندگار می ماند.
زاکانی با بیان اینکه بسیج طی سال‌های متمادی در همه عرصه ها خود را تقویت کرده است، گفت: زمانی که اقبال ایجاد شود انگیزه هم برای اجرا پیدا می شود و در این جهت گروه های جهادی و مردم از جان مایه می گذارند و خدمت جهادی می کنند.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: گروه های جهادی در جنبه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نقش معرفت بخشی و بصیرت بخشی را دارند و در جامعه پیام ولی امر مسلمین جهان را تبیین می کنند.
زاکانی با بیان اینکه بصیرت افزایی یک عمل سیاسی در گروه های جهادی بوده است، گفت: حتما باید امکانات و پشتیبانی را برای گروه های جهادی فراهم کرد تا اقبال جهادی برای همه فراهم شود و مانعی برای فعالیت جهادگران و دیگران وجود نداشته باشد.
زاکانی خاطر نشان کرد: کارگروهی متشکل از جهادگران و افراد صاحب نظر در مرکز پژوهش های مجلس تشکیل می‌شود تا بتوانیم قانونی جامع در همه ابعاد داشته باشیم که همه جهادگران و دستگاه‌های اجرایی برای جهاد موثر و زمینه سازی در تمام عرصه ها فعالیت داشته باشند.
وی افزود: اداره کشور با مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی محقق می شود و کشور با کمک گروه های جهادی و جریان جهادی در تمام ابعاد تقویت می‌شود و مدیران جهادی وقتی پا به میدان می گذارند باید جهش کار خود را در کار جهادی ببیند.
زاکانی گفت: هر کاری که می‌کنیم باید در راه تقویت تفکر بسیجی باشد و حق هر کار اشتباهی را نداریم و اگر از فرهنگ جهادی و بسیجی جدا شویم باید شاهد تحقیر جامعه اسلامی باشیم.
وی افزود: دولت آینده در هر سطحی باید نسبت خود با گروه‌های جهادی را مشخص کند و گروه‌های جهادی هم باید در ابتدا مطالبه گری را از دولت آینده داشته باشد.
رییس مرکز پژوهشهای مجلس تصریح کرد: گروه‌های جهادی هم برای کمک به دولت ها هیچ زمانی کوتاهی نکرده‌اند و نخواهند کرد.
زاکانی با بیان اینکه مدیران آینده باید با فرهنگ جهادی و با کمک گروه‌های جهادی و مردم در کف میدان تحول ایجاد کنند، گفت: متاسفانه در برخی دولت ها اداره کشور با فرهنگ غربی و مسئولین غرب دوست اداره شده است و بسیاری از مشکلات را برای آحاد مردم به وجود آوردند و امروز همه باید به کمک اصلاح اداره کشور بیاییم.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

 

e-max.it: your social media marketing partner

 

 

 

 

 

 

محبوب ترین اخبار

اوقات شرعی