10 فروردين 1403

پیام تبریک امام جمعه شهرستان چالوس به مناسبت عید سعید غدیر

پیام تبریک امام جمعه شهرستان چالوس

حجت الإسلام حاج سید أحمد جبّاری

به مناسبت عید سعید غدیر

قال رسول الله (ص) :

« یوم غدیرِ خم أفضَلُ أعیادِ اُمَّتی »

روز غدیر خم برترین عیدهای امّت من است

 

 

   غدیر از اساسی ترین برنامه های ابلاغی خداوند به رسولش برای دوام عزت و شکوه اسلام و قرآن و امت اسلامی بود که خداوند در بازگشت پیامبرش از سفر *حَجَّةُ الوِداع* ، آیه « بلّغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلَّغتَ رسالته » را برا حضرت نازل فرمود تا هم اهمیت وجود امام و رهبری در جامعه اسلامی را پس از پیامبرش به همگان گوشزد نماید و هم بر أمیر داشتن قافله ی بشری تا قیامت برای رسیدن به رستگاری را اعلام فرموده باشد.

لذا اهل بیت پیامبر (ص) و امامانِ (ع) بر حق شیعه از هر فرصتی بهره می بردند تا غدیر را زنده نگه داشته و آن خاطره ی گرامی و به یاد ماندنی را همیشه مطرح نمایند ، تا در تابش آفتاب غدیر اهداف والای پیامبر اکرم جامه ی عمل پوشیده شود و از سوی دیگر فتنه انگیزان و کج اندیشان و بد فهمان در هیچ زمانی مجال نیابند تا عظمت مسلمین را مورد تاخت و تاز خویش قرار دهند و آرمان هایشان را به تاراج ببرند .

بنابراین جشن گرفتن و پاس داشتن عید الله اکبر غدیر خم به میمنتی و مبارکی صریح کلام الهی است که اکمال دین و اتمام نعمت در آن صورت پذیرفت و راه سعادت هموار شد .

ما نیز به پیروی از قرآن کریم و تبعیت از پیامبر اکرم این عید ولایت و هدایت و سعادت را به همه عاشقان ولایت و شما مردم شریف و ولایت مدار چالوس تبریک می گوییم .

خادم مردم عزیز

سید أحمد جبّاری

 

 

 

پیام تبریک امام جمعه شهرستان چالوس به مناسبت عید سعید غدیر

 

e-max.it: your social media marketing partner

 

 

 

 

 

 

محبوب ترین اخبار

اوقات شرعی